Læsetid: 4 minutter

5 Myter omkring regnskab og bogføring

Der findes flere myter og fordomme omkring bogholdere, revisorer og regnskaber. Og mens der måske er sandhed i enkelte af disse, er langt de fleste myter ikke korrekte for moderne bogføring i Danmark.

Myte #1 - Man har brug for en dyr bogholder eller revisor

Hos Tellero.dk er vi stolte af at tilbyde en af landets bedste platforme hele din virksomheds økonomi. Fra fakturering af kunder til afstemning af virksomhedens bankkonti, så kan du holde det hele hos en tjeneste. Og til og med til en konkurrencedygtig og gennemskuelig pris! 

Her betaler du ikke en dyr timeløn eller for hvert enkelt bilag du skal have bogført. Tellero er en automatisk tjeneste der holder omkostningerne lave for alle typer virksomheder, fra de selvstændige, til store koncerner med hundredvis af ansatte.

Myte #2 - Man har kun brug for regnskabet til årsopgørelsen

Selvom enkeltmandsvirksomheder der ikke er momsregistrerede måske kun skal aflevere en endelig årsopgørelse, er der mange andre områder hvor virksomhedens regnskab kan hjælpe væksten og driften.

Ved at analysere udgifter og indtægter kan du få indsigt i en række vigtige informationer, der kan være med til at danne grundlag for beslutninger omkring kunder, produkter, og meget mere. Samtidig kan du med en revisor som sparringspartner åbne op for nye muligheder, og opnå besparelser i form af fradrag og meget mere.

Myte #3 - Man kan ikke selv stå for regnskabet

Med Tellero er det muligt for enhver virksomhedsejer at håndtere regnskabet selv. Eller i hvert fald så godt som. Vi tilbyder nemlig altid en tilknyttet revisor der står klar til at hjælpe med ethvert spørgsmål du måtte have, såvel som muligheden for at gennemgå og indsende regnskaber, opgørelser og indberetninger til skat og moms på din virksomheds vegne.

Vores avancerede program betyder dog at det i mange tilfælde slet ikke er nødvendigt med jævnlig kontakt til vores revisorer og bogholdere. Systemet er nemlig bygget op til at passe til den danske lovgivning om bogføring og regnskaber, hvilket vil sige at når først du har sat dig ind i funktionerne, er det yderst nemt og hurtigt at hive de relevante informationer ud af systemet.

Myte #4 - Det kræver meget tid for små virksomheder

Et godt regnskabsprogram er designet til at være nemt og hurtigt at bruge. Tellero er ingen undtagelse. Selve systemet er nemt at overskue, selv for personer uden flere års uddannelse som bogholdere, og når først man har fået fornemmelsen for programmet kræver det forholdsvis kort tid.

Tellero beregner nemlig mange af de vigtigste tal for dig helt automatisk, så du nemt kan få et overblik over næste måneds indberetning af moms. Det eneste du skal gøre er, at uploade dine bilag til os – resten klarer vi. Du kan også bruge vores faktura modul, og sende faktura direkte til dine kunder med et enkelt klik

Myte #5 - Bogføring hjælper ikke på bundlinjen

Selvom et korrekt udført regnskab i sig selv måske ikke skaber meromsætning eller sænker omkostningerne, er det i de rette hænder et utroligt vigtigt redskab til at identificere faldgruber, finde frem til nye forretningsmuligheder, og meget mere. 

Tal og statistik der giver et overblik over kundegrupper, omsætning baseret på måned eller andre faktorer, såvel som en samlet opgørelse over virksomhedens udgifter er alle vigtige tal der kan afgøre virksomhedens fremtidige politik og strategier.