Læsetid: 3 minutter

Den moderne måde at bogføre på

I en tid hvor teknologi og data betyder meget i virksomhedernes dagligdag, er der rigeligt med udvalg af tjenester og programmer når det gælder fakturering, bogføring og årsregnskabet. 

Derfor har vi skrevet denne guide for at komme i dybden med hvilke muligheder der faktisk er tilgængelige på det danske marked, og vi kommer til at sammenligne de traditionelle metoder med den sidste nye udvikling i branchen.

Så er du interesseret i at lære hvordan du måske kan optimere din virksomheds ressourcer og strømline budgettet på samme tid, så er du velkommen til at læse videre. 

God fornøjelse!

Mange fordele ved moderne løsninger

Der er blevet ført regnskaber i flere tusinde år, og langt størstedelen af disse er blevet skrevet ned i hånden. Det har dog også medført en vis usikkerhed, men i dag behøver man ikke længere acceptere en høj fejlmargin på grund af kommafejl eller snørklet håndskrift. Computeren er for alvor kommet til sin ret hvad angår netop regnskaber og budgettering.

Samtidig er vi med internettet blevet i stand til at automatisere store portioner af bogføringen, og det er muligt at benytte teknologi og regnskabsprogrammer for at systematisere din virksomheds økonomi. For eksempel kan en webshopejer sætte sit system op til automatisk at bogføre ordrer så snart de bliver gennemført.

Der er derfor ingen undskyldning for ikke længere at registrere hver eneste transaktion eller overførsel. Det hele kan klares på et øjeblik ved at udnytte automatiseringen af moderne regnskabsprogrammer og tjenester. Og ikke nok med at samtlige overførsler bliver registreret, er det også muligt på en hurtig og overskuelig måde at følge med i tallene, uanset hvor i verden du befinder dig. 

Samtidig giver moderne bogføring dig muligheden for at outsource alt det kedelige arbejde til professionelle bogholdere og revisorer, der blot skal have adgang til dit digitale regnskab, så klarer de alt lige fra indberetning til Skat og moms, til afstemning af kassebeholdning m.m.

På forkant med teknologien

Hos Tellero.dk er vi konstant under udvikling for at vores digitale regnskabsprogram fortsat er blandt landets bedste løsninger. Tellero er en tjeneste der tilknytter en fast revisor eller bogholder til din konto, og giver dig fuld adgang og kontrol over dine regnskaber.

Programmet kan tilgås via internettet, såvel som på smartphones, og indeholder alt hvad man forventer af den sidste nye teknologi. Dette betyder for eksempel at virksomheden frit kan uploade bilag til programmet, hvor de sikkert bliver opbevaret og kan tilgås til hver en tid. 

Samtidig får man også mulighed for at sende fakturaer til kunder, direkte fra systemet som så kategoriserer betalingerne og afstemmer automatisk. Tellero nemlig er fuldt ud integreret med deadlines, regler og systemerne for Skat og Moms, hvilket betyder virksomheden altid får indberettet moms, årsregnskab og oplysningsskema korrekt og til tiden.

Samtidig er det muligt at få Tellero til at flytte virksomhedens eksisterende regnskab, over til systemet hos Tellero, hvilket kan spare mange arbejdstimer og frustrationer for især mindre virksomheder, men også de større virksomheder hvor regnskaberne er indviklede og af en kompleks struktur.