Læsetid: 4 minutter

Hvor meget koster det at hyre en bogholder eller revisor?

En væsentlig faktor der for mange virksomheder afgør måden de fører regnskab på, er omkostningerne til deres bogholder eller revisor. Hvis man har formået at få en god aftale på plads, kan ledelsen fokusere deres energi på andre områder af driften, såsom vækst eller udvikling.

Hvis virksomheden derimod betaler for meget for at holde regnskabet i orden, kan det hindre virksomhedens bundlinje, og dermed ende op med et resultat der ikke er optimalt i forhold til hvad man ellers kunne have opnået.

Derfor er det vigtigt at man undersøger priserne på bogholdere og revisorer, og finder en løsning der både sikrer kvalitet og ordentligt arbejde, men samtidig ikke koster en stor del af virksomhedens overskud.

Pris for revisorer og bogholdere

I mange tilfælde vil freelancere arbejde ud fra timeløn, og det er derfor ikke altid helt overskueligt at udregne den endelige pris for arbejdet. 

Samtidig vil man i perioder med stor belastning, såsom omkring årsregnskabet til skat, opleve at udgifterne stiger, da der af sagens natur er en større arbejdsbyrde som skal klares.

Bogholdere plejer at have de laveste priser, siden de ikke har helt de samme kvalifikationer som revisorer, og bogholdere tager derfor omkring 400 kroner i timen når man kigger samlet rundt omkring i Danmark.

En revisor tager derimod lidt mere, ofte et sted mellem 600 til 1000 kroner i timen. Og hvis revisoren er statsautoriseret, hvilket er et krav for visse virksomheder, skal man regne med et sted mellem 1000 til 2000 kroner i timen.

Dette kan hurtigt løbe op i en væsentlig udgift, især for virksomheder med stor aktivitet og mange individuelle posteringer. Men der er faktisk et alternativ.

Pris for regnskabsprogram med tilknyttet revisor

Tellero.dk er en tjeneste der stiller et moderne og avanceret regnskabsprogram til rådighed, hvor virksomhederne får alle de samme muligheder som man kender det fra Billy, Dinero og lignende programmer.

Hvor Tellero dog adskiller sig er at man her også får en tilknyttet bogholder eller revisor til sin konto. Denne professionelle fagperson tager sig derefter af alle de vigtige opgørelser, indberetninger og regnskaber. På denne måde sikrer det at virksomheden overholder nødvendige deadlines, men også at kvaliteten på arbejdet er i orden, og så er der altid en kontaktperson at spørge til råds. 

Samtidig kan man også opnå væsentlige besparelser med denne metode, siden den billigste løsning hos Tellero starter på blot 845,- om måneden, og inkluderer ubegrænset bogføring, adgang til regnskabsprogrammet, afstemning af banken​, indberetning af moms, kvartalsregnskab​, årsregnskab​ og oplysningsskema​.

Til virksomheder der har brug for mere end dette, tilbyder Tellero også en premium løsning der starter fra 845.- om måneden. Og udover det ovenstående, inkluderer denne løsning også påmindelse om deadlines, løbende status, fri support, håndtering af løn til medarbejdere, skatterådgivning, revisorrådgivning og mere end 70 forskellige integrationer til populære platforme og systemer.

Med andre ord får man altså både adgang til et professionelt regnskabsprogram, der både kan håndtere afsendelse af tilbud og fakturering til kunden, upload af bilag og kvitteringer, såvel som et hurtigt overblik over transaktioner, posteringer og virksomhedens konti. Alt sammen til en pris der ligger væsentligt under hvad en freelancer ville skulle kræve i timen, men med samme høje kvalitet på resultaterne!